Hvis du er selvstændig, er det nok dig selv, der står for alt, hvad der har med dit firmas regnskab at gøre. Selv om du er en knalddygtig iværksætter eller en erfaren selvstændig, så behøver du jo ikke nødvendigvis være en ørn til det med regnskaber.
Mon ikke du skulle se dig om efter et firma, der er ekspert i netop den del af forretningslivet? Hvis du for eksempel kontakter et meget anerkendt bogførings firma, så får du en hel masse ekstra tid til det, som du er bedst til – nemlig at drive din forretning.
Rider regnskaberne dig som en mare?
Hvis det forholder sig sådan, at du egentlig slet ikke bryder dig om den side af dit arbejdsliv, der handler om bogføring, så er det forståeligt nok, at du har et temmelig anstrengt forhold til det.
Forestil dig, at du kunne slippe helt eller delvist for alt det, der har med den side af virksomheden at gøre. Så ville du få både mere tid og mere overskud til nogle af de mange andre opgaver, der er i dit firma. Det er nok ikke øvrige arbejdsopgaver, du har for få af, når du har en virksomhed at drive.
Hvad kan en bogholder gøre for dig?
Den professionelle bogholder kan gøre dit arbejdsliv en hel del lettere. Det kan han, fordi han kan tage sig af alle de regnskabsmæssige opgaver, der er i dit firma.
Det kan for eksempel dreje sig om følgende:
- Det daglige regnskab
- Momsregnskabet
- Årsregnskabet
- Budgetterne
- Lønadministrationen
Du kan få lige den grad af hjælp til din bogføring, som du har brug for. Har du kun brug for, at enkelte af posterne bliver klaret med hjælp udefra, så kan du få lavet en aftale om det.
Ønsker du at takke ja til hele pakken, så kan du selvfølgelig også sagtens få det. Du kan i det hele taget få skræddersyet præcis den løsning, som du har lyst til at have.
Hvad kræver det af dig?
Det kræver selvfølgelig af dig, at du sørger for, at bogholderen får alle de relevante informationer, vedkommende har brug for for at kunne lave de opgaver, du beder ham eller hende om. Det betyder, at du løbende skal sende vedkommende billeder af alle dine regninger og alle dine regnskabsmæssige poster.
Med et digitalt bogholderi er det ret nemt at kommunikere og sende de nødvendige informationer frem og tilbage.
Du kan få al den hjælp til din bogføring, som du ønsker. Det kan være, at du selv gerne vil være med ind over. Det kan også være, at du ønsker selv at klare nogle af opgaverne. Måske er du helst helt fri.
Spar både tid og penge
Det er indlysende, at du sparer en hel del tid. Al den tid, hvor du selv skulle sidde og svede over alle tallene, kan du nu bruge på noget andet, som du har lyst til eller behov for.
Desuden vil du givetvis også komme til at spare nogle penge på at få klaret din bogføring professionelt.
Bliver der styr på det regnskabsmæssige, så vil du få betalt både moms og skat til tiden. Du vil også få betalt dine medarbejdere det, som de har krav på – og til tiden. Det sparer dig både for at skulle betale eventuelle morarenter og for en hel del bøvl med at rekonstruere dele af regnskabet.
Får du klaret din bogføring helt korrekt, så vil der måske også vise sig, at der er nogle fradrag, som du ikke selv har været opmærksom på, som du nu får styr på.
Der er med andre ord virkelig mange gode argumenter for at hyre en professionel til at tage sig af hele eller dele af din bogføring.